två liv blir ett bara för att splittras vid nästa vägskäl.

Jag river upp mej själv. Allt som finns inuti sipprar sakta ut i det tomma intet. Jag stryker allt, börjar från blankt plan. Börjar med försiktiga steg mot det spegelblanka golvet som hotfullt kastar min spegelbild tillbaka mot mej. Jag slintar och faller mot golvet som skär upp mina armar och ben så blodet strittar åt alla håll. Jag håller andan. Räknar till tre och reser mej åter igen.

Nästa dag står du utanför min dörr. Blåser luft genom nyckelhålet som träffar mej rakt på magen. Den kalla luftströmmen får mej att rysa till. Jag hämtar andan. Öppnar dörren och släpper dej in. In i mitt liv för en femte gång.
Bara för att såra mej själv en hundrande gång.
Hat från mej blir kärlek hos dej.

Kommentarer
Postat av: Anonym

julma totuus!!:D nåmen hej, de e ändå bättre än fyssaprov. ja ba håller "keskö, keskö" ramsan i huvu så lyckas de nog:D hoppeligen.

2008-11-25 @ 20:03:21
URL: http://snyftbageln.blogg.se/
Postat av: sara

wow ida dehär va jättevackert .

2008-11-25 @ 21:27:39
URL: http://jordgubbscocktail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0